Rick en Melvin mochten hun verhaal doen in de krant en waren iets te eerlijk. Nu Pinkpop en andere festivals afgelast zijn ging Kunst & Cultuur journalist, Rufus Kain, in de Verdieping op zoek naar het verhaal hoe de partijen die hierbij ook betrokken zijn het hoofd boven water houden.
Zo vertelde Melvin over de machtsverhouding van creatieve en bulk cateraars op grote publieks- en muziek festivals: “Vaak eisen bulkpartijen bij zo’n deal dat de creatieve cateraar hun personeel of leveranciers gebruikt. Ze vertrouwen er niet op dat kleine partijen het tempo van de grote festivals kunnen bijhouden” en ging Rick terecht in op de rol en relevantie van creatieve cateraars. “Bij bulk gaat het om alles wat mensen veel willen eten. En dan draait het even niet om de kwaliteit. Ik ga er niet slecht over praten, maar je zal nooit van je leven zo’n patatje eten in de stad.”.
Voor een bedrijf zoals ons die zich specialiseert in catering voor grootschalige publieksevenementen is 95% omzetverlies een grote klap. Daarom zijn we blij dat de Amsterdamse krant, Trouw | De Verdieping, ons verhaal verteld. Benieuwd naar het hele verhaal?
Digitale Editie
Trouw – 78e jaargang NR 23198 (Vrijdag 19 juni 2020)